ساعت کاری

شنبه تا پنجشنبه ۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰

تلفن تماس

۰۵۱۳۶۵۱۹۱۰۰

ای – گارد (A – GURD)
ای-گارد

ای – گارد (A – GURD)

 

ای-گارد فرتاک ، آمیخته ای از با کیفیت ترین اجزاء برای مهار مایکوتوکسین ها

 

تاکنون بیش از ۴۰۰ نوع مایکوتوکسین شناخته شده است ولی تعداد اندکی از آنها بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته و حتی تعداد محدودتری، از یک روش تجزیه و تشخیص آزمایشگاهی مطلوب برخوردار هستند.

با استناد به گزارش های سازمان FAO، على رغم تمامی تلاش های صورت گرفته جهت جلوگیری از آلودگی محصولات زراعی، ۲۵ درصد محصولات کشاورزی در سراسر جهان گرفتار آلودگی با مایکوتوکسین ها هستند.

اثرات سوء مایکوتوکسین ها در حیوانات به صورت مختلفی نمود پیدا می کند. در حیوانات مزرعه ای، آلودگی غذا به مایکوتوکسین ها می تواند باعث ضرر و زیان های کلان اقتصادی شود.

آسیب بافت های اختصاصی، درگیری سیستم اعصاب مرکزی و اختلالات گوارشی تنها تعداد اندکی از این اثرات محسوب می شوند.

با این وجود زیان های حاصل از کاهش عملکرد، اختلال در تولیدمثل و سرکوب سیستم ایمنی مهم ترین و اصلی ترین دغدغه های مرتبط با مسمومیت مایکوتوکسین ها می باشند و این درحالیست که با وجود به کارگیری تمهیدات مختلف کشاورزی به منظور کاهش تولید سم در هنگام داشت، برداشت و ذخیره، کماکان امکان آلودگی محصولات با مایکوتوکسین ها بصورت بالقوه باقی می ماند.

کاهش اثرات مایکوتوکسین ها با ای-گارد فرتاک

• جذب سموم قارچی و تبدیل زیستی
عملکرد کانی های رسی فرآوری شده با قابلیت جذب بالا و اندازه منافذ اختصاصی (سپیولیت، بنتونیت مونت موریلونیت و خاک دیاتومه) به گونه ای است که با جذب انتخابی مایکوتوکسین ها، در مکانسیم جذب مواد معدنی و ویتامین های خوراک اختلالی ایجاد نمی شود. همچنین عصاره مخمر غنی از گلوکومانان ها با جذب موثر، انتخابی و سریع سموم قارچی، در دسترس بودن قابلیت زیستی سموم را کاهش می دهند.

• تقویت کننده سیستم ایمنی

الف: مایکوتوکسین ها می توانند با سرکوب سیستم ایمنی، بدن حیوان را مستعد ابتلا به عفونت نمایند. بتاگلوکان ها پلی ساکاریدهای طبیعی هستند که طیف وسیعی از فعالیت های تحریک کننده ایمنی را برای تقویت پاسخ طبیعی حیوان به پاتوژن ها دارند. مولکول های بتا ۶-۱، بتا ۳-۱ دی گلوکان اختصاصی در این محصول راندمان تحریک سیستم ایمنی را افزایش می دهد.
ب: مانان الیگوساکاریدها، مولکول های ضدعفونی طبیعی، از دیواره سلولی خارجی مخمر ساکارومایسز سرویزیه گرفته شده است. عملکرد این مولکول ها برای جلوگیری از اتصال پاتوژن ها به دیواره موکوس دستگاه گوارش با کلونیزه کردن و از بین بردن آنها اختصاص یافته است.

• تقویت باروری گله
زیرالنون یک متابولیت استروژنیک است که به دلیل شباهت ساختاری با استروژن قادر به فعال کردن گیرنده های خاص این هورمون است. در نتیجه زیرالنون باعث ایجاد اختلال در چرخه تولیدمثلی شده و در نهایت با اثر هم افزایی سموم دیگر باروری را کاهش می دهد. مانان الیگوساکارید و بتا ۶-۱، بتا ۱ – ۳ دی گلوکان با جذب موثر و عملکرد تخصصی بحران سموم را کنترل کرده و باروری را تقویت میکند.

• مهار رشد قارچ و کپک با ای-گارد فرتاک
وجود اسیدهای ارگانیک سبب شده که از این محصول به منظور پیشگیری از توسعه بیشتر کپک ها و در نتیجه کاهش پتانسیل تولید سموم قارچی استفاده نمود.
ای-گارد محصولی است آمیخته از با کیفیت ترین اجزاء و با عملکرد چندگانه برای مهار مایکوتوکسین ها که می توان آن را به عنوان یک مهارکننده رشد کپک مطمئن انتخاب نمود.

رشد سموم قارچی روی علوفه و غلات و تولید توکسین ها

بسیاری از سموم قارچی مانند آسپرژیلوس فوزاریوم و پنی سیلیوم توانایی رشد بر روی غلات را داشته و تولید سمومی از جمله آفلاتوکسین ها، زیرالنون، اکراتوکسین، فیوموننسین و تریکوتسن ها را می نمایند.

این سموم در مقادیر بسیار اندک نیز خطرناک بوده و سبب بروز مشکلات فراوان از جمله کاهش ارزش غذایی اقلام خوراکی، ایجاد بیماری ها و کاهش عملکرد حیوان می شوند. لذا راه جایگزین بسیار رایج برای کاهش اثرات مایکوتوکسین ها در خوراک و کاهش زیست فراهمی آنها، گنجاندن عوامل سم زدا در خوراک دام و طیور می باشد.

مزایای ای-گارد فرتاک

o تقویت سیستم ایمنی
o بهبود سیستم تولید مثلی
o کیفیت پایدار با عملکرد چندگانه
o مقاوم به حرارت و تغییرات PH در بدن
o بهبود ضریب تبدیل غذایی و افزایش عملکرد تولیدی
o کاهش میزان آفلاتوکسین در محصولات تولیدی دام و طیور از قبیل گوشت، تخم مرغ و شیر
o تعدیل اثرات سوء مایکوتوکسین ها و کاهش بیماری های متابولیکی

میزان مصرف توصیه شده محصول ای-گارد فرتاک

5/0 تا 1 کیلوگرم در هر تن خوراک در شرایط پیشگیری
5/1 تا 2 کیلوگرم در هر تن خوراک در شرایط درگیرشده به مایکوتوکسین ها

شرایط نگهداری

بهترین زمان مصرف: شش ماه
پس از تولید در جای خشک و خنک نگهداری شود.

ترکیبات

ترکیبات رسی (بنتونیت فرآوری شده، سپیولیت و خاک دیاتومه)، مانان الیگوساکارید، بتا ۱ و ۶ و بتا ۱ و ۳ دی گلوکان، اسیدهای آلی

نوع بسته بندی

کیسه های ۲۵ کیلوگرمی

 [:]

Farid Vahedi

Farid Vahedi

من فرید واحدی، مدیر سایت و تولید محتوای شرکت سپهر ماکیان فرتاک هستم. ما در شرکت فرتاک در کنار تیمی از افراد علمی و توانمند در صنعت طیور، به دنبال راهکار های عملی برای بر طرف ساختن مشکلات این صنعت در حوزه افزودنی های خوراک طیور هستیم. تولیدات و نوآوری های ما در این شرکت را میتوانید در سایت و همچنین پیج ما در اینستاگرام دنبال کنید و از طریق راه های ارتباطی موجود، نظرات، پیشنهادات و ایده های خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین ها