ساعت کاری

شنبه تا پنجشنبه ۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰

تلفن تماس

۰۵۱۳۶۵۱۹۱۰۰

ای – گارد پلاس (A-GUARD+)
ای-گارد پلاس

ای – گارد پلاس (A-GUARD+)

[:fa]

ای – گارد پلاس (A-GUARD+)

 

 توکسین بایندری وسیع الطیف برای مهار مایکوتوکسین ها

علائم مایکوتوکسینی به عنوان خطری پنهان نه تنها در سطوح بالا، بلکه در سطوح پایین نیز می تواند حیوانات را تحت تاثیر قرار دهد و خطرات قابل توجهی همچون کاهش عملکرد، تولید مثل و افزایش ابتلا به بیماری های عفونی را موجب شود.

بنابراین، جلوگیری از اثرات منفی ناشی از مایکوتوکسین ها در حیوانات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با ای-گارد پلاس، یک ابزار قدرتمند برای از بین بردن سموم مضر و بهینه سازی تولید حیوانات خود خواهید داشت.

 

اثرات سوء مایکوتوکسین ها

مایکوتوکسین ها باعث بروز مشکلاتی در سلامت و عملکرد طیور از قبیل آسیب به بافت ها، درگیری سیستم اعصاب مرکزی و اختلالات گوارشی می شوند.

با این وجود زیان های حاصل از کاهش عملکرد، اختلال در تولید مثل و سرکوب سیستم ایمنی مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های مرتبط با مسمومیت مایکوتوکسینی می‌باشد.
علاوه بر این، اندوتوکسین ها ترکیبات لیپوپلی ساکاریدی هستند که در بخش بیرونی دیواره سلولی باکتری های گرم منفی وجود دارند که باعث ایجاد واکنش های التهابی در بدن و تضعیف کبد حیوان میشوند، بطوری که مایکوتوکسین ها با این سموم اثر هم‌افزایی دارند.

لذا راهکار عملی و مناسب برای کاهش اثرات مایکوتوکسین ها در خوراک و کاهش زیست فراهمی آن ها، گنجاندن عوامل سم زدا در خوراک طیور می باشد. طبق آمار به دست آمده در سال 2019، قاره ی آسیا با تهدیدات زیادی از جانب مایکوتوکسین ها مواجه است؛ به طوری که فراوانی مایکوتوکسین های فیومننسین 91 درصد، دئوکسی نیوالنول 80 درصد، زیرالنون 72 درصد و آفلاتوکسین 27 درصد گزارش شده است.

 

نمودار ای گارد پلاس

 

مزایای مصرف

جذب سموم قارچی

عملکرد دیواره ی مخمر غنی از گلوکومانان ها و کانی های رسی فرآوری شده با قابلیت جذب بالا و اندازه منافذ اختصاصی به گونه ای است که با جذب انتخابی مایکوتوکسین ها، در مکانسیم جذب مواد معدنی و ویتامین های خوراک اختلالی ایجاد نمی کند.

بهبود باروری گله

مانان الیگو ساکارید، بتا 6-1 و بتا 3-1 دی گلوکان های استخراج شده به روش آنزیمی با جذب موثر و تخصصی سم زیرالنون به عنوان یک متابولیت استروژنیک با ساختاری مشابه با استروژن، اثرات منفی حاصل از حضور زیرالنون در خوراک طیور را کاهش داده و باروری را تقویت می کند.

حمایت از ارگان های بدن

استفاده از ترکیبات فایتوژنیک و ضد التهابی از قبیل سیلی مارین، فلاونولیگنان و تاکسیفولین موجود در ای-گارد پلاس با قابلیت پاکسازی کبد و کلیه به عنوان ارگان های حذف کننده سموم موجود در خوراک، بسیار موثر می باشند.

تقویت کننده سیستم ایمنی

بتاگلوکان های موجود در دیواره مخمر، با تحریک سیستم ایمنی و افزایش توان گله در مقابله با مایکوتوکسین ها از اتصال پاتوژن ها به دیواره موکوس دستگاه گوارش جلوگیری نموده و موجب بهبود عملکرد کلی گله می شوند.

مهار رشد قارچ و کپک

اسیدهای آلی موجود در ای-گارد پلاس با مهار رشد کپک ها و کاهش پتانسیل تولید سموم می توانند از توسعه بیشتر کپک ها و قارچ ها درحین ذخیره و انبارداری خوراک و در نتیجه کاهش کیفیت مواد اولیه جلوگیری نمایند.

کاهش استرس اکسیداتیو

ترکیبات آنتی اکسیدانی ای-گارد پلاس با افزایش غلظت گلوتاتیون به عنوان یک ماده سم زدا از طریق جلوگیری از فعالیت آنزیم های پراکسیداز ناشی از حضور سموم قارچی از پراکسیداسیون اسیدهای چرب و آسیب های غشایی جلوگیری می کند.

حداکثر جذب مایکوتوکسین ها با استفاده از ای-گارد پلاس فرتاک در شرایط in vitro

 

جدول میزان جذب ای گارد پلاس

 

میزان مصرف توصیه شده محصول ای-گارد پلاس فرتاک

0/5 تا 1 کیلوگرم در هر تن خوراک در شرایط پیشگیری
1/5 تا 2 کیلوگرم در هر تن خوراک در شرایط درگیرشده به مایکوتوکسین ها

شرایط نگهداری

بهترین زمان مصرف: شش ماه
پس از تولید در جای خشک و خنک نگهداری شود.

ترکیبات

بنتونیت فرآوری شده، مونت موریلونیت، سپیولیت، خاک دیاتومه، مانان الیگوساکارید، بتا 1و6 و بتا 1و3 دی گلوکان، اسیدهای آلی، آنتی اکسیدان، ایمنوژن ها، ترکیبات فایتوژنیک، عصاره های گیاهی، ترکیبات ضد التهاب و دارویی 

نوع بسته بندی

کیسه های ۲۵ کیلوگرمی

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین ها