ساعت کاری

شنبه تا پنجشنبه ۰۸:۰۰ - ۱۷:۰۰

تلفن تماس

۰۵۱۳۶۵۱۹۱۰۰

افزودنی های خوراک برای رشد بیشتر جوجه های گوشتی
افزودنی های خوراک جوجه گوشتی

افزودنی های خوراک برای رشد بیشتر جوجه های گوشتی

افزودنی های خوراک مناسب برای مرغ های گوشتی

افزودنی های خوراک در تغذیه و پرورش طیور امروزه نقش زیادی دارد. در این مطلب به معرفی افزودنی های خوراک مرغ گوشتی پرداخته ایم.

رشد سریع جوجه های گوشتی هدف برنامه های اصلاح نژاد و تغذیه ای در یک صد سال گذشته بوده است. این مسئله به علت مقرون به صرفه تر شدن تولید مورد توجه تولید کننده ها نیز قرار دارد. چرا که همواره به دنبال سویه های با رشد سریع تر و پایدارتر، تجهیزات پیشرفته تر، برنامه های مدیریتی بهتر، خوراک های فرموله شده ی باکیفیت و البته افزودنی هایی هستند که ضریب تبدیل را کاهش داده پرنده ها سریع تر به بازار مصرف برسند. کاهش زمان پرورش سبب کاهش هزینه های مدیریتی و انرژی در مرغداری می گردد.

استفاده از هورمون های محرک رشد در این صنعت عملا امکان پذیر نیست، استفاده از آنتی بیوتیک ها نیز اخیرا به دلایل مختلف از جمله نگرش جامعه و سخت گیری های نهادهای نظارتی در مورد این مسئله رو به کاهش است. امروزه تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک یکی از شاخه های اصلی صنعت پرورش طیور کشور است.

پرورش مرغ بدون آنتی بیوتیک

افزودنی های خوراک برای پرورش مرغ گوشتی بدون آنتی بیوتیک

بنابراین امروزه استفاده از افزودنی های خوراک مرغ های گوشتی، فاقد اثرات جانبی و سالم مورد استقبال تولیدکنندگان پیشرو مرغ گوشتی قرار گرفته است. در ادامه قصد داریم به بررسی تعدادی از این افزودنی ها بپردازیم:

 
  • اسیدیفایرها یا اسیدهای آلی

اسیدیفایرها با بهبود رشد پرزهای روده، سطح جذب خوراک را افزایش داده، میکروارگانیسم های اضافه ای که در دستگاه گوارش در مصرف مواد مغذی با پرنده رقابت دارند را کاهش می دهند، باعث تحریک ترشح آنزیم های طبیعی گوارشی شده و همچنین جذب مواد مغذی از دیواره ی روده را بهبود می بخشند.

همچنین اسیدیفایرها قادرند با جلوگیری از رشد قارچ های کپکی از تولید مایکوتوکسین ها جلوگیری نمایند. بنابراین اسیدیفایرها باعث بهبود سلامت، رشد و ضریب تبدیل خواهند شد و جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک های مورد استفاده برای تحریک رشد به حساب می آیند.

اسیدیفایر پودری تولید شده در شرکت فرتاک با نام تجاری A-CID، دارای قابلیت استفاده آسان با اثرگذاری بالا بوده که هم اکنون در بسیاری از فارم های مرغ گوشتی، تخمگذار و کارخانجات تولید خوراک معتبر استفاده می شود.

اسیدی فایر جایگزین آنتی بیوتیک ها

 
  • توکسین بایندرها

سموم قارچی یا همان مایکوتوکسین ها با کاهش مصرف خوراک، ایجاد اختلال های گوارشی، تضعیف دستگاه ایمنی و عوارض کبدی و کلیوی باعث کند شدن سرعت رشد پرنده و افزایش ضریب تبدیل و تلفات خواهند شد. برای شناخت دقیق تر سموم قارچی مطلب مایکوتوکسین چیست پیشنهاد میشود.

این مایکوتوکسین ها توسط قارچ های کپکی مختلف، با خواص شیمیایی متفاوتی تولید می شوند. بنابراین استفاده از یک توکسین بایندر چندجزئی که دارای توان اثرگذاری بر طیف گسترده ای از مایکوتوکسین های قطبی و غیرقطبی باشد برای مقابله با آنچه که گفته شد لازم است.

همچنین وجود برخی از ترکیبات گیاهی، دارویی و آنتی اکسیدان باعث می شود پرنده ها بتوانند با اثرات جانبی مایکوتوکسین ها مقابله نمایند. توکسین بایندر چهار جزئی A-Guard و هشت جزئی A-Guard Plus قادرند نیاز تولیدکنندگان را جهت مبارزه ی هرچه بیشتر مایکوتوکسین ها رفع نمایند.

معرفی انواع مایکوتوکسین ها

 
  • پروبیوتیک ها و نقش آنها در افزودنی های خوراک مرغ گوشتی

پروبیوتیک ها باکتری های مفید استخراج شده از طبیعت هستند که امروزه خواص بیشمار آن ها برای سلامت دستگاه گوارش انسان و حیوانات پرورشی به خوبی اثبات شده است. این باکتری ها سبب حفظ سلامت و رشد بیشتر پرزهای روده، بهبود هضم و جذب خوراک، کاهش باکتری های مضر که سبب بیماری می شوند و یا در مصرف خوراک با پرنده ی میزبان رقابت می کنند، خواهند شد.

پروبیوتیک چیست؟

تحقیقات نشان داده اند اسیدلاکتیک موجود در باکتری های لاکتوباسیلوس می تواند برخی از مایکوتوکسین ها را بی اثر سازد. این باکتری ها سبب بهبود هضم و جذب خوراک در دستگاه گوارش، تقویت ایمنی و کاهش تلفات در هنگام درگیری با بیماری ها می شود.

باکتری باسیلوس سوبستنس قادر است با باکتری کلستریدیوم پرفرجنس مقابله کند. کلستریدیوم پرفرنجنس عامل تورم نکروتیک روده و تجزیه پروتئین به آمونیاک است. تولید آمونیاک ضمن به هدر دادن منابع پروتئینی، موجب آلودگی هوای سالن و بستر و در نتیجه مشکلات تنفسی و پا در جوجه ها می شود. همچنین باسیلوس سوبستنس  آنزیم های پروتئاز نظیر تریپسین، لیپاز و آمیلاز را ترشح می کند که به پرنده در هضم و جذب خوراک، بهبود ضریب تبدیل، و افزایش بهره وری خوراک مصرفی کمک می کنند.

باکتری انتروکوکوس فاسیوم اسیدهای آلی، باکتریوسین ها و پراکسید هیدروژن را تولید می کند. این باکتری میکروفلورای روده را بهبود و با افزایش پروتئین های دفاعی یا ایمنوگلوبولین ها باعث افزایش ایمنی دستگاه گوارش می شود.

محصول A-Pro  فرتاک حاوی پروبیوتیک لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و A-Pro Plus حاوی پروبیوتیک های متنوع تر به علاوه ی مواد معدنی کیلاته می باشد که سبب عملکرد بهتر در هضم و جذب خوراک و سلامت دستگاه گوارش خواهند شد. 

 
  • مواد معدنی کیلاته

مواد معدنی کم مصرف بخش کوچکی از جیره خوراکی مصرفی طیور را تشکیل می دهند. اما نقش های حیاتی آن ها در دستگاه های ایمنی، گوارش و عصبی و همچنین رشد استخوان ها و عضلات بر کسی پوشیده نیست. از طرفی مواد معدنی به سبب ماهیت متفاوت با بدن موجودات زنده، در دستگاه گوارش با نسبت پایینی جذب می شوند.

آن ها به صورت ترکیبات و نمک های یونی قادرند با نسبت اندکی جذب گردند. اما فرایند کیلاته کردن آن ها با اسیدهای آمینه، پپتیدها و اسیدهای آلی سبب می شود این عناصر با انتقال فعال، از طریق کانال های ویژه ی روی سطح غشا سلول های اپیتلیال روده جذب گردند. این اتفاق میزان جذب مواد معدنی را در روده افزایش می دهد.

محصول A-Shell ، مکمل مواد معدنی کیلاته تولید شده در شرکت افزودنی های خوراکی فرتاک، شامل سلنیم آلی، مس آلی، روی آلی، منگنز آلی، کروم آلی و آهن آلی و کلسیم بوده که سبب تقویت رشد جوجه های گوشتی خواهد شد.

شما تولیدکنندگان محترم جهت کسب اطالاعات بیشتر و سفارش این محصول منحصر به فرد می توانید با کارشناسان فروش ما از طریق شماره تلفن های درج شده در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین ها